Grupa dzieci słuchająca opowieści Pani pszczelarkiW dniu 20 maja klasa 3ci zgłębiała tajniki życia pszczół. W ciekawy sposób opowiedziane zwyczaje pszczół, prezentacja pszczelarskiego warsztatu oraz darów pszczelej rodziny, bardzo nas zainteresowały. Dopełnieniem edukacyjnego pobytu były zajęcia plastyczno-techniczne podczas których, z wosku pszczelego, wykonywaliśmy świeczki. Kolejną pracą, wykonywaną z balonów i materiałów papierniczych, były wesołe pszczółki.
Polecamy wszystkim te warsztaty!

 

 

 

281555608_423485799228810_7694683988805975016_n.jpg

Uczniowie naszej szkoły w roku szkolnym 2021/ 22 uczestniczyli w realizacji II edycji Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego - Z kulturą mi do twarzy. Celem projektu było wprowadzenie uczniów w świat wartości i kultury. Zrealizowaliśmy 20 zadań z czterech modułów projektowych. Wspólnie prezentowaliśmy wyniki naszej pracy, dzieląc się wiedzą i doświadczeniami z dziećmi ze Słowacji, Słowenii, Czech i Ukrainy.

Opiekun Małgorzata Wróblewska Jankowiak

 

 

Dzieci oglądają żaglówkę na boisku szkolnymW dniach 9-13 maja w naszej szkole odbył się TYDZIEŃ WODY. Rozpoczęliśmy go od spotkania z ratownikami WOPR, którzy uczyli nas jak być bezpiecznym w wodzie i jak udzielać pierwszej pomocy. W środę 11 maja nasza szkoła przeżyła namiastkę żeglarskiej przygody, dzięki żeglarzom z Klubu Żeglarskiego Spinaker i Klubu Żeglarskiego przy Kopalni KWB Konin. W czasie przerw i lekcji uczniowie mogli potrenować żeglowanie na sucho, a oto gdzie można żeglować i jakie inne atrakcje czekają na nas w naszym regionie mogliśmy zapytać przedstawicielkę Lokalnej Organizacji Turystycznej z Konina, która również odwiedziła nasza szkołę. Wymienione wyżej organizacje zasponsorowały dla uczniów główne nagrody w szkolnym konkursie fotograficznym, którego celem było ukazanie wody w jej różnorodnym znaczeniu. W czasie przerw odbył się także kiermasz ciasta, za który serdecznie dziękujemy naszym rodzicom. W czwartek uczniowie poszukiwali kodów QR ukrytych na terenie szkoły, pod którymi czekał quiz dotyczący wiedzy o wodzie. W sobotę zdobytą wiedzę mogliśmy już zastosować w praktyce na zajęciach żeglarskich w Klubie Żeglarskim Spinaker w Gosławicach. Mam nadzieję, że udało nam się zachęcić uczniów, rodziców i nauczycieli do rozwijania pasji żeglarskiej i poznawania regionu konińskiego. Finałem tygodnia wody będzie rozstrzygnięcie konkursu na klasowy plakat promujący walory krajoznawcze regionu konińskiego pt. "Cudze chwalicie swego nie znacie".
Szczegóły już wkrótce.
Iwona Miśkiewicz

Zwyciężczyni konkursu fotograficznego z dyplomem Z pasji do fotografowania powstał pomysł konkursu fotograficznego. Zadaniem uczestników było wykonanie jednej fotografii z twórczym podejściem do tematu. Wpłynęło 16 prac, z których jury w składzie: Pani wicedyrektor Irena Rogala, Pani Iwona Miśkiewicz i Pan Krzysztof Krakowski wytypowali następujące miejsca:

I miejsce – Zuzanna Mejer
II miejsce – Gracjan Andrzejewski
III miejsce – Gabriela Grzeszczak

Wyróżnienie – Maja Kałkowska i Norbert Bukowski

Zwyciężczyni Zuzanna będzie mogła wziąć udział w 12 godzinnym kursie żeglarskim, który ufundował Klub Żeglarski Spinaker. Natomiast Gracjan i Gabrysia wraz z rodzicami zostali zaproszeni na rejs po Jeziorze Pątnowskim pod opieką żeglarzy z Klubu Żeglarskiego przy KWB Konin w Pątnowie.
Pozostali uczestnicy otrzymali książki ufundowane przez Lokalna Organizację Turystyczną Lot Marina oraz mogli wziąć udział w wycieczce do Klubu Żeglarskiego Spinaker w Gosławicach.
Są to: Izabela Ziętek, Bartosz Mucha, Marcelina Golejewska, Aurelia Osajda, Damian Marzol, Michał Walczak, Natasza Polska, Lucyna Krzyżak, Alan Kwieciński, Szymon Studziński, Borys Piątkowski.
Zdjęcia konkursowe można obejrzeć w holu szkoły.
Dodatkowo został przeprowadzony plebiscyt na platformie Facebook.
 Nagrodę Publiczności (164 głosów) otrzymała Zuzanna Mejer.
Gratulujemy!
Krzysztof Krakowski

280163094_1104939003418621_1726721218620531161_n.jpg

 Kolejne spotkanie z przedstawicielką Fundacji Edukacyjnej odbyło się tym razem zdalnie. Uczniowie klas ósmych tworzyli argumenty i kontrargumenty do debaty oksfordzkiej.

Małgorzata Wróblewska Jankowiak

 

279789805_738687923807388_1946418236832160892_n.jpg

 

W dniu dzisiejszych gościliśmy w naszej szkole najmłodszych radnych naszego miasta Panów Jakuba Eltmana i Bartosza Małaczka Radni poprowadzili dla nas zajecia warsztatowe dotyczące budżetu obywatelskiego. Zaprezentowali również inne narzędzia do różnych działań w zakresie realizacji pomysłów obywatelskich.

Małgorzata Wróblewska Jankowiak i Anna Berdzińska

 

Najlepszy sposób na ćwiczenie języka angielskiego to kontakt z 'żywym' językiem. Klasa 8b gościła dziś Lindę i Johna z Illinois oraz Nicka z Alabamy. Mieli okazję opowiedzieć o projektach, w których brali udział, zaprezentować swoje pasje i opowiedzieć o polskiej kulturze. Dodatkowo przystąpili do testu badającego umiejętności językowe przygotowanego przez Global Seal of Biliteracy. To było cudowne spotkanie ❤️

May be an image of 12 people, people sitting, people standing and indoor

280028264_566079781501266_2121564279560094202_n.jpgUczniowie klas 5a, 5b, 5c i 6ai uczestniczyli w niezwykłym spotkaniu z historią. Tematem żywej lekcji historii były wydarzenia związane z historią polskiego średniowiecza. Mogliśmy zobaczyć uzbrojenie rycerskie, poznać metody walki. Najważniejszym motywem lekcji była bitwa pod Grunwaldem, wspaniale przedstawiona i opowiedziana przez Pana Michała.

Małgorzata Wróblewska Jankowiak

 

Grafika Konsultacja planu UNICEFSzanowni Państwo, Droga Młodzieży,
Miasto Konin stara się o uzyskanie tytułu Miasto Przyjazne Dzieciom nadawanego przez Dyrektora Generalnego UNICEF Polska. W ostatnim czasie przeprowadziliśmy badanie opinii dzieci i młodzieży w mieście oraz opracowaliśmy Diagnozę sytuacji dzieci i młodzieży w Koninie. Na tej podstawie przygotowaliśmy propozycję działań do Planu rozwoju działań na rzecz dzieci i młodzieży w Koninie na lata 2022-2030”.
Dzisiaj przedstawiamy Wam do konsultacji oba dokumenty. Konsultacje będą trwać do  25 maja 2022 roku. Swoje uwagi do diagnozy mogą Państwo przesyłać na adres email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. oraz natomiast propozycje działań do planu można składać w formie elektronicznej poprzez wypełnienie ankiety: https://forms.gle/qY8iQqsL5PDRpnn78.

 

Marzyć każdy może, a nawet powinien. Wiedzą o tym doskonale uczniowie z klasy 2a, którzy właśnie zakończyli swój pierwszy projekt eTwinning pod nazwą 'Little Dreamers'. Wszystkie zadania projektowe związane były z tematyką marzeń. Uczniowie od początku pracowali w grupach międzynarodowych. Ich prace to: internetowa książeczka zawierająca ich marzenia, wirtualna wystawa przedstawiająca projekty ich wymarzonych domów przygotowanych m.in. w grach komputerowych oraz wspólna piosenka pt. "Big, big dreams". Wszystkie ich prace można zobaczyć na ich blogu www.flyhighandshineon.blogspot.com 
 IMG_20220505_123325_1.jpg

Tego nikt się nie spodziewał!
Chłopcy z klasy 8a to nie tylko wspaniali sportowcy, ale także wspaniali artyści kochający szanty.
Na lekcji informatyki, wykorzystując sprzęt zakupiony w ramach Laboratorium Przyszłości, uczniowie nakręcili film, w którym zaprezentowali swoją wersję szanty "Bitwa".
Krzysztof Krakowski

Gazetka szkolnaW konkursie na najładniejszą ekologiczną gazetkę w ramach obchodów Światowego Dnia Ziemi zwyciężyły następujące klasy:
I miejsce 7e - zdjęcia przedtawiające drzewo i eksponaty,
II miejsce klasa 8e - gazetka - zadbaj o naszą planetę,
III miejsce - klasa 4a - prace przywieszone na sznurku oraz klasa 7a - safe our planet 
Wyróżnienie klasa 7c - globalne ocieplenie oraz gazetka na niebieskim tle
 
Komisję konkursową stanowili przedstawiciele SU - uczniowie klas 6ai, 7a oraz 8di.
 
 
 

Plakat TPD

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

279193581_407580130876659_1452843412969302317_n.jpg

Bardzo dziękujemy Dyrekcji SP nr 15, nauczycielom, pracownikom szkoły i uczniom, którzy wsparli XXII edycję akcji „Góra Grosza”. Zebraliśmy 720 złotych, które przekażemy na pomoc dla najbardziej potrzebujących dzieci, które nie wychowują się w swojej rodzinie. Składamy szczególne podziękowania dla klas VIIIa i VIIIdi, które przeprowadziły akcję.

Organizatorzy